02 November, 2011

Seksualiti Merdeka???

Pernah dengar pasal Seksualiti Merdeka? Untuk pengetahuan, program Seksualiti Merdeka yang bertemakan Queer Without Fear ini telah berlangsung semalam sehingga 13 November 2011 di The Annaxe Gallery. Program ini kononnya memperjuangkan human right, menuntut hak dan kebebasan golongan lesbian, gay,biseksual dan transeksual untuk mengamalkan gaya hidup pilihan mereka secara sah dan terbuka.

Dewan Pemuda PAS Malaysia bagaimanapun meneyeru penganjur dan program ini agar tidak meneruskan perjuangan mereka. Baca selanjutnya di SINI.

Sedar tak sedar, semua ni bertentangan dengan apa yang telah disyariatkan oleh Islam itu sendiri. Kenapa kita nak menentang fitrah kejadian manusia yang dilahirkan hidup berpasang-pasangan lelaki dan perempuan.. Kenapa perlu pejuangkan benda yang ditegah oleh agama. Jangan sampai kita dilaknat oleh Allah sama macam kaum Nabi Luth AS dahulu.

Renung-renungkan lah, Takkan kita nak meniru budaya negara barat yang dah jelas takde agamanya. Kita yang sememangnya negara Islam ni sepatutnya memandang serius benda-benda macam ni. Jangan hanya pandang sebelah mata. 


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...