27 Oktober, 2011

Penyerahan Cek Kronik Kepada Penerima

25 Okt 2011 : YB Kak Ubai bersama-sama dengan kakitangan MTD turun bersama-sama ke beberapa buah  kampung untuk aktiviti ziarah sambil menyampaikan cek kepada pesakit kronik. Kedatangan YB Kak Ubai ini disambut dengan gembira oleh penduduk di situ. 

Kebetulan juga pada hari tersebut, berlaku satu kematian di Kampung Pulau Kundor iaitu Che Mahmod. Arwah juga merupakan ahli sistem takaful kifaalah. Kedatangan Kak Ubai ini untuk memberi sedikit sumbangan yang diharapkan dapat mengurangkan sedikit bebanan keluarga si mati untuk urusan pengebumian .

 YB Kak Ubai menyampaikan sedikit sumbangan kepada keluarga si mati.

YB Kak Ubai menyampaikan cek pesakit kronik kepada Che Mohamad di Pulau Kundor. 

YB kak Ubai menyampaikan sedikit sumbangan kepada isteri si mati di Kampung Kedai Buloh yang meninggal akibat sakit tua.. Arwah juga merupakan ahli kifaalah.

 

Isteri Wan Mohd Rahim menerima cek pesakit kronik bagi pihak suaminya daripada YB Kak Ubai..  

Mek Nab Bt Dollah menerima cek pesakit kronik bagi pihak suaminya yang sekarang ni sedang sakit terlantar, Kampung Kedai Buloh.

YB kak Ubai menyerahkan cek pesakit kronik kepada Junoh Bt Jusoh yang menghidap penyakit kencing manis dan darah tinggi, kampung Kedai Buloh. 

Di samping tu juga, YB Kak Ubai sempat menziarahi bayi yang menghidap penyakit jantung berlubang. Kampung Kedai Buloh. 

Sebelum balik, YB Kak Ubai juga sempat singgah ke beberapa buah rumah untuk bertanyakan khabar penduduk. Sikap beliau yang peramah itu amat desenangi oleh penduduk. 

Semoga dengan bantuan yang diberikan ini dapat membantu mengurangkan bebanan keluarga yang menderita akibat sakit kronik mahupun yang meninggal. InsyaAllah.. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...