06 Oktober, 2011

TPM Akui Malaysia Pernah Dijajah

Akhirnya.. TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengaku jugak yang Malaysia ni pernah dijajah.. Jadi benarlah apa yang diberitahu oleh Mat Sabu sebelum ni yang polis bukit kepong berkhidmat untuk British.. Jadi apa yang diperkatakan oleh profesor Zainal dan Ramlah Adam hanyalah palsu.. Apa yang penting, jangan cuba nak tegakkan benang yang basah kerana kebenaran pasti mendahului kepalsuan... 


NONE
Timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menolak pandangan pakar sejarah bahawa Malaysia tidak pernah dijajah.

Muhyiddin berkata, pendirian kerajaan adalah demikian walaupun sebelum ini didebatkan bahawa negara masih ditadbir oleh sultan, dengan nasihat British.

"Sebabnya kita tahu bahawa kita dijajah. Dalam sejarah dulu residen British atau penasihat pada waktu itu beri nasihat kepada raja.

"Dan dalam konteks ini, nasihat pesuruhjaya atau residen itu perlu diterima.

"Bermakna walaupun ada (sultan) itu tetapi dia tidak bebas, dia terpaksa mengikut apa yang dianjurkan pihak (British).

"Atas dasar itulah kita kata kita harus berjuang untuk memerdekakan negara," katanya ketika menjawab satu soalan tambahan daripada Azmin Ali (PKR-Gombak) di Dewan Rakyat hari ini.

Katanya lagi atas sebab itu, isu yang mencetus kontroversi sebelum ini, tidak harus didebatkan dengan lebih panjang lebar.Muhyiddin berkata, atas konsep itu, perjuangan memerdekakan negara adalah perlu dan sumbangan pejuang seperti Tunku Abdul Rahman dan Datuk Onn Jaafar tidak boleh diketepikan.

Beliau berkata, perjuangan kemerdekaan negara selama 54 tahun sehingga kini mempunyai signifikannya dan ia tidak disambut pada setiap tahun dengan sia-sia.

Baca berita selanjutnya di SINI..


Persoalannya... Kenapa sekarang baru nak bersuara?? 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...