12 September, 2011

Ziarah Kematian Di Kawasan Kijang

Hari ini, 12 September 2011, YB Kak Ubaidah telah menziarahi 5 kematian sebagai keprihatinan beliau selaku YB ADUN Kijang. Kunjungan beliau ke rumah keluarga si mati untuk memberi sedikit sumbangan untuk urusan pengebumian jenazah.. Antara tempat kematian yang dilawat tadi adalah 2 di PCB, 2 di Kedai Buloh dan 1 di Kuala Besar.


Kunjungan beliau ini disambut baik oleh keluarga si mati. Mereka semua bersyukur dan gembira atas sumbangan YB itu malahan ada antara mereka yang merupakan ahli takaful kifaalah turut menerima sumbangan takaful kifaalah tersebut. 

Semakin hari, semakin ramai yang pergi meninggalkan kita. Jiran-jiran kita, sahabat-sahabat kita, malahan ada dalam kalangan ahli keluarga kita sendiri. Mereka semua dah selesai.. Dah kembali kepada yang Maha Pencipta. Tak lama lagi, akan tiba giliran kita pula untuk bertemu dengan Tuan kita. Apakah kita telah bersedia? Namun, kita kena ingat. Bersedia atau tidak kita, saat malaikat maut datang, takde lagi masa untuk tangguhkan tugas malaikat maut untuk mencabut nyawa kita walaupun hanya sesaat.

Sementara kita masih membuka mata di dunia ni, sama-samalah kita menambahkan amalan-amalan kita untuk bekalan kita di kemudian hari. Harta di dunia tidak akan kekal selamanya.. Ilmu agama yang akan bawa bekalan kepada kita di akhirat kelak. .Renung-renungkan.. dan selamat beramal...


Salam takziah buat keluarga si mati daripada YB Kak Ubaidah.. Al-fatihah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...